Narzędzie sprzedaży i reklamy w jednym

Tym, co w sposób zasadniczy i przełomowy wyróżnia e-commerce jest to, że wykorzystuje ono narzędzia, które mają dwojakie znaczenie i funkcje. Z jednej strony kanały są doskonałymi nośnikami reklamy, a z drugiej pozwalają na w pełni interaktywną komunikację i stają się tym samym narzędziem sprzedażowym. Chodzi tu głównie o internet, ponieważ telefon i telewizja posiadają pewne ograniczenia, o czym za moment będziemy szerzej pisać. W internecie w zasadzie nie ma żadnych barier jeśli chodzi o przesył danych i informacji, które można wykorzystać w różnych celach.

Korzystając z sieci możemy swobodnie składać zamówienia na towary, opłacać je, otrzymywać potwierdzenia zakupu. Oczywiście w większości sytuacji towar jest dostarczony kanałami tradycyjnymi, ale nie o sposób dostawy chodzi, ale o sam mechanizm kupna-sprzedaży. W tym momencie zostaje on ograniczony wyłącznie do internetu, co znacząco upraszcza sferę organizacyjną. Cały czas jest to również mechanizm bardzo uniwersalny, który da się zastosować w każdej branży.