Polacy i e-commerce

Jacy są polscy konsumenci rynku e-commerce? Co najbardziej lubią w e-sklepach, a co w e-sprzedaży ich denerwuje? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w najnowszym raporcie Gemius dla e-Commerce Polska. W sieci kupuje już prawie połowa Polaków – 46% ankietowanych zadeklarowało robienie tego typu zakupów.

Są to zazwyczaj osoby młode, o dobrym statusie materialnym, pochodzące z dużych miast. Co motywuje ich do zakupów online? Dla 73% ankietowanych najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowej jest niska, atrakcyjna cena.

Na drugim miejscu z wynikiem 60% znalazła się tania wysyłka, a na trzecim – wskazane przez 52% badanych – specjalne oferty i promocje. Czego natomiast Polacy najbardziej nie lubią w e-sklepach? Okazuje się, że od zakupów online najbardziej powstrzymuje nas chęć obejrzenia produktu przed zakupem – zadeklarowało tak 55% ankietowanych.

Często martwimy się także o kwestie gwarancji – 34% badanych, bezpieczeństwa transakcji – 30%, a także problemów z dostawą zamówionego towaru – 28%.

www.cmp-muzeum.com