Chiny liderem e-handlu

E-commerce z roku na rok staje się coraz bardziej popularny, ale jego rozpowszechnienie różni się od siebie w poszczególnych krajach. Do tej pory przez wiele lat liderem, jeśli chodzi o handel internetowy były Stany Zjednoczone. Dziś pierwszą pozycję w tym rankingu objęły Chiny. E-commerce rozwijał się w tym państwie bardzo dynamicznie już od kilku lat. Między 2008 a 2013 roku udział sprzedaży internetowej w całej sprzedaży detalicznej wzrósł o ponad 6% – z poziomu 1,3% do 7,4%.

Z jednej strony może wydawać się to niewiele, lecz jeśli wziąć pod uwagę liczbę kupujących w internecie oznacza to wzrost z 70 do 300 milionów użytkowników. Już ponad połowa chińskich konsumentów robiła zakupu w sieci ponad 10 razy. Najwięcej internetowych zamówień dostarczane jest do prowincji Guangdong – około 20%. W sumie e-sprzedawcy z tego kraju wysłali do klientów aż 9,2 miliarda przesyłek, czyli o 12% więcej niż w roku ubiegłym. Eksperci przewidują, że e-commerce w Chinach będzie stawał się jeszcze bardziej popularny.

Na 2015 rok wróżą mu aż 39% wzrost.