Zakupy spożywcze w internecie

E-commerce kojarzy nam się bardziej ze sprzedawaniem i kupowaniem produktów trwałych, zazwyczaj takich, które stacjonarnie są trudno dostępne lub droższe. Tymczasem bardzo szybki rozwój w sprzedaży online obserwuje się obecnie w kwestii produktów spożywczych.

Jedzenie w internecie kupuje obecnie dwa razy więcej osób niż przed rokiem i trzy razy więcej niż dwa lata temu. Z raportu przygotowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska, zakupy spożywcze w siecie robi około 24% ankietowanych.

Jeśli chodzi o płeć nie ma tu większego zróżnicowania: jedzenie kupuje 26% kobiet i 23% mężczyzn. Zazwyczaj są to jednak osoby z wyższym wykształceniem, które swoją sytuację materialną określają, jako średnią lub dobrą.

Koszt takich spożywczych e-zakupów to około 70 złotych miesięcznie. Co powoduje, że coraz więcej internautów decyduje się robić tego typu zakupy online? Zazwyczaj są to opinie osób bardziej doświadczonych w tej kwestii: rodziny, znajomych i przyjaciół.

Takiej odpowiedzi udzieliło aż 85% badanych, na drugim miejscu z wynikiem 83% znalazły się informacje czerpane z Google.