Rozwój e-commerce w Europie

Rozwój e-handlu w Europie jest dość zróżnicowany – w krajach Europy Zachodniej przebiega on już znacznie wolniej, ale jeśli chodzi o wyniki sprzedażowe zdecydowanie wyprzedza Centrum i Wschód starego kontynentu. Te regiony Europy przodują jednak, jeśli chodzi o rozwój e-commerce.

Aby jednak handel internetowy nadal rozwijał się tak dobrze, Europie potrzeba nowych innowacyjnych rozwiązań. Konieczne zmiany dotyczą głównie kwestii logistycznych i prawnych.

Większość sprzedawców oferuje produkty w podobnych cenach, jednak bardzo rywalizują ze sobą, jeżeli chodzi o koszty dostawy. Widać to najbardziej między podmiotami sprzedającymi lokalnie i międzynarodowo.

Drugą kwestią wymagającą uregulowania jest sprawa inicjatyw legislacyjnych. Dzięki nim rynek e-commerce stanie się bardziej jednolity właśnie pod względem dostaw, ale też m.

in. wystawiania faktur czy rozwiązań technologicznych.

Bez tych rozwiązań dalszy rozwój e-handlu w Europie będzie przebiegał znacznie wolniej niż w innych częściach świata. Różnice widać już dziś – nadal będą się one jedynie pogłębiać.