Dobra luksusowe w internecie

Sprzedaż dóbr luksusowych mało komu kojarzy się z transakcjami typu e-commerce. Zamiast tego mamy przed oczami sprzedawcę, który indywidualnie podchodzi do każdego klienta.
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Tymczasem okazuje się, że handel dobrami luksusowymi w internecie rozwija się bardzo dobrze i staje się coraz bardziej popularny. Tak właśnie wynika z raportu Deloitte “Global Powers of Luxury Goods 2014.
Przeczytaj również: Jak prawidłowo dobrać rozmiar ubrania koszarowego?
In the hands of the consumer”. Już dziś na 75 uwzględnionych tam firm, aż 58 posiada swoje sklepy internetowe.
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Najprawdopodobniej to właśnie handel online – choć część firm oferująca dobra luksusowe odnosi się do tego bardzo sceptycznie – będzie coraz bardziej dominującym kanałem sprzedaży. Głównym powodem negatywnego nastawienia był tu brak możliwości ocenienia jakości towaru – czyli po prostu dotknięcia go i zobaczenia na żywo.
Nabywcy dóbr luksusowych chcą mieć jednak możliwość kupienia ich online, a portalem, który najbardziej napędza taką sprzedaż jest Instagram. To właśnie tam Gucci i Louis Vuitton mają odpowiednio 1,5 i 1,8 miliona śledzących ich użytkowników.
Wygląda na to, że wkrótce e-commerce upowszechni się także w sprzedaży dóbr luksusowych.