Zmiany w polskim e-commerce

Polski rynek e-commerce należy do jednych z najbardziej rozwijających się na świecie. Polacy bardzo polubili więc e-zakupy, o czym świadczy także pojawianie się coraz większej ilości sklepów internetowych, należących również do znanych, światowych marek. Wciąż jednak martwimy się trochę o względy bezpieczeństwa internetowych transakcji.

Nowa ustawa dotycząca e-handlu ma rozwiać wszelkie nasze wątpliwości. Przede wszystkim prawa konsumentów zostaną dzięki nowym przepisom ujednolicone w całej Unii Europejskiej. Jest to krok jak najbardziej zrozumiały, szczególnie, że coraz więcej osób chętnie kupuje produktu poza granicami kraju.

Klient, który zakupi w internecie uszkodzony lub wadliwy towar będzie mógł wybrać, co chce dalej zrobić: odesłać go do naprawy, wymiany, żądać obniżenia ceny lub zupełnie odstąpić od umowy, co wiąże się ze zwrotem pieniędzy. Zmiany, które wprowadza ustawa są więc dość istotne, szczególnie dla konsumentów. Aby byli oni bardziej świadomi praw, które im przysługują Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce przeprowadzić kampanię informacyjną.

Najprawdopodobniej zostanie ona wyemitowana jesienią tego roku.