Upraszczamy logistykę handlu

Zakładając, że oferowane towary są dobrej jakości i pochodzą z legalnych źródeł wciąż w powietrzu wisi pytanie, dlaczego są to produkty znacznie tańsze niż w sklepach stacjonarnych. Z czego to wynika? Sporą rolę odgrywa polityka w zakresie marży.

Otóż bardzo wielu sprzedawców świadomie nakłada wysokie marże, które pozwalają im na maksymalizację zysków. Dla jasności – dotyczy to zarówno handlujących tradycyjnie, jak i w sektorze e-commerce.

Bo nikt nie gwarantuje, że online jest zawsze taniej. Co do zasady jednak oferent ma możliwość proponowania tego samego towaru w cenie niższej.

Wpływa na to głównie prostsza logistyka, która nie zmusza już do organizowania sprzedaży stacjonarnej, utrzymywania sali sklepowej, kosztów najmu, opłacenia pracowników do obsługi. Kiedy te poboczne koszty prowadzenia działalności realnie spadają, można pokusić się o pozycjonowanie swojego sklepu niższą ceną.

Tego, że dzieje się to z korzyścią dla konsumenta nie trzeba już chyba podkreślać. Prowadzenie działalności handlowej z wykorzystaniem sieci pozwala oszczędzić i dotrzeć do szerszego grona kupujących.