Seniorzy w internecie

Internet i nowe technologie – w tym e-commerce – kojarzą się bardziej z osobami młodymi, które na bieżąco śledzą wszelkie nowości. W społeczeństwie wciąż pokutuje mit staruszka uciekającego od nowych technologii.

Tymczasem w sieci dobrze radzą sobie także osoby starsze, mieszczące się w grupie wiekowej 50 . Ich zachowania w internecie o wiele bardziej przypominają te charakterystyczne dla osób w wieku 30-49, niż 60-69.

Okazuje się, że seniorzy bardzo chętnie korzystają z portali społecznościowych, umieszczając tam posty, zdjęcia, a nawet firmy. Grupa ta bardzo chętnie korzysta z tabletów, a tylko 1% badanych stwierdziło, że wcale nie potrafi korzystać z internetu.

W przyszłości ta grupa z pewnością stanie się celem dla e-sprzedawców. Obserwując ich zachowania w sieci, eksperci prognozują, że będą oni nie tylko coraz bardziej aktywni na portalach społecznościowych, ale też, np.

w komentarzach na stronach e-sklepów. Należy więc zadbać, aby zakupy robili z przyjemnością i dawały im one satysfakcję.