Rezygnacja z zakupu – ważne kwestie

Handel w Internecie to bardzo prężnie rozwijające się przedsięwzięcie, które z roku na rok przybiera na sile. Powstawanie nowych biznesów w sieci wiążę się z ogromną konkurencją, ale też świadomością konsumentów, którzy zdają sobie sprawę z pewnych często bagatelizowanych kwestii.

O ile w przypadku dokonywania zakupów w sklepie stacjonarnym zgłaszanie reklamacji jest nagminnym procesem, to jednak w przypadku realizacji zamówienia za pośrednictwem Internetu jest nieco inaczej. Pójście do sklepu i wyjaśnienie problemu jest proste, jednak w e-handlu konieczne jest odesłanie produktu, napisanie wyjaśnień, a zatem o wiele więcej zachodu.

Dlatego też konsumenci przymykają na małe uchybienia oko. Niemniej jednak warto podkreślić, że tak nie musi być.

Tym bardziej, że nowe przepisy nakładają na sprzedawcę obowiązek przyjęcia każdej reklamacji, która ma podstawy prawne. Warto chociażby zauważyć, że powstałe na skutek transportu uszkodzenia zamówionego towaru, to nie wina konsumenta, ale sprzedawcy.