Polscy e-sprzedawcy i rozwiązania mobilne

Smartphone’y stały się już nieodłącznym elementem naszej codzienności – zastępują nam nie tylko telefony, ale także aparaty fotograficzne, kamery, odtwarzacze muzyki. Pomału stają się nawet przenośnymi, niewielki komputerami, które umożliwiają nam, np. robienie zakupów. Wprowadzenie rozwiązań mobilnych w sprzedaży przez e-handlowców zaczyna być więc koniecznością. Jak reagują na to polscy sprzedawcy? Okazuje się, że są do niej nastawieni w sposób dość sceptyczny.

Wciąż bardzo duży odsetek osób prowadzących sklepy internetowe nie decydują się na skonstruowanie mobilnej wersji strony. Największą barierę stanowi cena – 45,5% handlowców twierdzi, że mobilna strona jest dla nich po prostu zbyt droga. Polscy sprzedawcy uważają także, iż takie przedsięwzięcie zajmuje bardzo dużo czasu i jest pracochłonne. Takich odpowiedzi udzieliło odpowiednio 40% i 25% ankietowanych. Sceptyczne nastawienie do rynku aplikacji mobilnych z pewnością świadczy o bagatelizowaniu ich znaczenia w handlu.

Tymczasem smartphone’y posiada już prawie 50% Polaków i chcą oni wykorzystywać pełnię ich możliwości.